Gavus įtartiną el. laišką, vadovaukitės žemiau esančia atmintine ir sveiku protu.
- Neskubėkite.
- Gavus el. laišką neskubėkite jo atidaryti, spausti nuorodų, peržiūrėti prisegtų failų. Būkite budrūs!
- Įvertinkite laišką.
- Ar šio laiško gavimas Jūsų nenustebino, laiško laukėte arba tikėjotės?
- Ar siuntėjo el. pašto adresas sutampa su siuntėjo vardu, o siuntėjo IR GAVĖJO bei kiti matomi el. adresai nekelia įtarimo?
- Ar laiško turinys, gramatika, siuntėjo parašas/jo nebuvimas nekelia įtarimo?
- Ar laiške esate skubinamas laiko, autoriteto ar kitų sąlygų atlikti tam tikrus veiksmus, suteikti duomenis?
- Jei laiške prašoma suteikti informaciją ar duomenis – ar jie nėra konfidencialūs, jautrūs? Pvz. asmens duomenys, prisijungimai.
- Jei laiško turinyje yra „SPAUSTI ČIA“ ar kitos nuorodos – nespauskite, tačiau užveskite pelės rodyklę patikrinti ar nuoroda yra logiška bei suprantama. Blogos nuorodos pavyzdys:

- Jei laiškas turi prisegtų failų – ar prisegtos bylos pavadinimas, plėtinys, ikona ar kita vizuali informacija nekelia įtarimo? Blogų failų pavyzdžiai:

- Praneškite.
- Visais atvejais, kai kyla pagrįstas įtarimas dėl gauto el. laiško saugumo dar neatlikus jokių veiksmų arba po galimai nesaugios nuorodos paspaudimo, bylos atidarymo, atsakomojo laiško išsiuntimo, informuokite mane arba BAIP (servisas@baip.lt).
- Jeigu veiksmą jau atlikote, informuokite nedelsiant, net jei tą padarėte ne darbo metu ar mobiliuoju telefonu.
- Papasakokite, kas sukėlė Jums įtarimą ir gali būti naudinga tyrimui, pvz. keistos nuorodos, instrukcijos el. laiške ar dokumente, tušti dokumento puslapiai, atsidarantys naršyklės langai, pasileidžiančios ar „nulūžtančios“ programos, staigus ir neįprastas kompiuterio greitaveikos sutrikimas, klaidų pranešimai.
- Prevencija.
- Jei laiškas sukėlė įtarimą, jei yra galimybė, patikrinkite laiško autentiškumą alternatyviu kanalu, pvz. telefonu.
- Neatidarykite prisegtų failų su įtartinais plėtiniais.
- Neaktyvuokite prisegtų failų macros funkcijos.
